maanantaina, elokuuta 27, 2012

20/2012

Varsinaisia keskeneräisiä töitä minulla on vain 2, yksi huivi ja yhdet sukat. Huivi on melkein valmis ja sukista on vasta ensimmäisestä kohta varsi valmis. Niitä ei-varsinaisia keskeneräisiä ovat noihin kyh-töihin liittyvät tyynynpäälliset. Minun oli tarkoitus ommella niihin taustakankaat, mutta kun tuo kyh-projekti epäonnistui taas niin päätin sitten käyttää lankavarastojani tyhjemmäksi ja neuloa niihin jatkoa niin paljon että saan kokonaiset tyynynpäälliset =)

Nyt päätin, että syyskuun aikana teen nuo keskeneräisyydet valmiiksi ja sitten aloitan vasta uusia töitä. Suunnitelmissa on ainakin February lady sweater-jakku äidille 7 veljestä Nostalgiasta ja pikkutytölle takki.

Escapist-huivi vironvillasta

Tässä huivi, jota tein viime keväänä. Sny:lleni lähetin kevään aikana vihjeitä mysteerihuivin tapaan ja päätin itsekin neuloa tuon huivin. Heinäkuussa vasta sain aikaiseksi pingoittaa tuon huivin ja nyt vasta siis kuvattua. Tässä linkki Sny:ni Pirjon neulomaan huiviin.

011

Malli: Escapist (rav)
Lanka: Vironvilla
Puikot (3,5 mm?)

Edit. Tuli tuossa mieleen, kun luin sny-blogia. Kiitos Sny:ni viestistä, jään odottelemaan jatkoa =)

perjantaina, elokuuta 03, 2012

19/2012

Ei onnistunut tänäkään vuonna kyh multa. Mökillä lomaillessa jäi käsityöt sivuun ihan innostuksen puutteen vuoksi. No 21/23 oli saldo heinäkuun lopussa ja tällä hetkellä jo 22/23, keskeneräisinä yhdet sukat vain. Kun oisin malttanut odottaa oisin ottanut tämän takin yhdeksi Kyh-työksi, mutta myöhäistä se on katua, kun...

Pojan takki Alize bellasta
Lanka; Alize bella -115 g
Puikot: 4,5 mm
Koko: 1-2 vuotias
Ohje: Modasta
Muuta: Ois saanut olla pienemmät puikot niin ois tullut tasaisempaa.

Tässäpä tuo valmistunut Kyh-liivikin

Tytön liivi Woolista ja Nallesta
Lanka: Wool ja Nalle kukkaketo
Puikot: 3,5 mm
Koko: 80 cm
Ohje: sama kuin tässä, eli modasta 5/2009
Muuta: nättihän tästä tuli, eikä tarttenut ostaa lankaakaan lisää, kun päätin tehdä pienemmän koon mukaan. Napitkin löytyi, harvinaista kyllä, omista varastoista.

tiistaina, heinäkuuta 03, 2012

18/2012

Kyh-töistä haluan vielä erikseen esitellä tämän takin, jonka sai tuorein kummityttöni (2 kk) viime sunnuntaina. Vähän meni viime tippaan valmistuminen, autossa matkalla päättelin viimeiset silmukat ja langat päättelin kastetilaisuuden jälkeen, jotta sain takin luovutettua käyttöön. Kovasti kaikki kehuivat takkia ja itsekin siitä niin kovasti pidän. Kuva on kyllä huono, kun kiireessä sen otin.

Vauvan takki Alize bellasta (3/6kk)

Lankana takissa on Alize bella, jota äitini toi viime kesänä minulle pärnusta. Jännitin, että riittääkö lanka (100g), mutta vielä 10 g jäi käyttämättä. Malli on vuodelta 2004 vauvaliitteestä, joka on tullut Moda-lehden välissä. Samalla mallilla olen tehnyt kummipojallekin takin 2005

Tänään lähden mökille ja palaan mitä ilmeisimmin vasta 1,5 viikon päästä. Mukaan lähtee nuo loput Kyh:t ja toivon niiden riittävän tuolle ajalle tekemiseksi ja valmistuvan kaikkien. Tarttiskohan varmuuden vuoksi ottaa yks sukkalanka kerä matkaan, jotta ei tekeminen lopu kesken...

Mukavaa heinäkuun alkua teille kaikille.

17/2012 Kyh-päivitys

Jotain pieniä muutoksia listaan tuli vielä viimeisellä viikolla, kun hahtuvalankaa jäi niin päätin käyttää kaiken sen hyväkseni. Nuo patalappujen langankulutukset kyllä ei varmaan ihan pidä jokaisen kohdalla paikkaansa, mutta kokonaiskulutus pitää kyllä.

1. Patalaput (Hahtuvalanka) 1.6-3.6

 008

     Hahtuvalanka yht. -135 g
     Puikot 8 mm


2. Tyynynpäällinen (Cottonella) 1.6-24.7

3. Patalaput (7 veljestä) 6.6-6.6

 003

     7 veljestä yht -75g
     Koukku 3 mm


4. Tuolinpäällinen (Villalanka) 19.6-3.7

 020

     Lampaan villa -125 g
     Koukku 4 mm


5. Patalaput (Hahtuvalanka) 3.6-4.6

 006

     Hahtuvalanka -135 g
     Puikot 8 mm

6. Tyynynpäällinen (Cottonella) 19.6-24.7

7. Patalaput (7 veljestä) 7.6-8.6

 003

     7 veljestä -75 g
     Koukku 3 mm


8. Tyynynpäällinen (Veera) 1.6-24.7

     Veera -100 g
     Koukku 4,5 mm


9. Patalaput (Hahtuvalanka) 4.6-5.6

 Patalaput hahtuvalangasta

    Hahtuvalanka -235 g
    Puikot 8 mm


10. Patalaput (7 veljestä) 9.6-11.6

003

     7 veljestä -75 g
     Koukku 3 mm
 
11. Patalaput (7 veljestä) 8.6-9.6

003

     7 veljestä -75 g
     Koukku 3 mm


12. Patalaput Hahtuvalanka 19.6-19.6

 022

     Hahtuvalanka -88 g
     Puikot 8 mm



13. Vauvan takki (Alize bella) 6.6-1.7

 019

     Alize bella - 90 g
     Puikot 3,5 mm


14. Patalappu (7 veljestä) 11.6-11.6

 003

     7 veljestä -75 g
     koukku 3 mm

15. Patalaput (Hahtuvalanka) 19.6-20.6


024


     Hahtuvalanka -45 g(?)
     Puikot 8 mm

16. Patalaput (Hahtuvalanka) 5.6-6.6

 003

     Hahtuvalanka -125 g
     Puikot 8 mm


17. Patalaput (Hahtuvalanka) 11.6-16.6

 Patalaput Hahtuvalangasta

     Hahtuvalanka -100 g
     Puikot 8 mm

18. Sukat (ohuet sukkalangat) 19.6-

19. Patalaput (Hahtuvalanka) 16.6-17.6

003

     Hahtuvalanka -125 g
     Puikot 8 mm

20. Patalaput (Hahtuvalanka) 19.6-19.6

023

     Hahtuvalanka -115 g
     Puikot 8 mm


21. Patalaput (Hahtuvalanka) 17.6-18-6

009

     Hahtuvalanka -80 g
     Puikot 8 mm


22. Tytön liivi (nalle + wool) 19.6-

Tytön liivi Woolista ja Nallesta

     Wool ja nalle kukkaketo -110 g
     Puikot 2,5 mm

23. Patalaput (Hahtuvalanka) 18.6-19.6

 007

     Hahtuvalanka -115 g
     Puikot 8 mm


Aloitettu 23/23

Valmiit 22/23

Langankulutus 2248 g

tiistaina, kesäkuuta 19, 2012

16/2012

Otin tuossa pikaisen urakan ja aloitin kaikki loput 6 työtä, eli nyt on kaikki aloitettu. Mä jaksan uskoa, että saan kaikki valmiiksi heinäkuun loppuun, mutta vannomatta paras.

Huomaatteko, että langankulutukseni on tällä hetkellä miinuksella (vai plussalla, miten nyt ajatteleekin) Vähän pitää varmaan ostaa woolia tuohon tytön liiviin, mutta kaikkiin muihin löytyy langat varastosta.

Yksi neuletakki pitäis saada tässä projektin kylkiäisenä valmiiksi, mutta onneksi on pientä kokoa. Ja tuo vauvan takki kyh-listalta pitäis kans saada valmiiksi ens viikon loppuun mennessä, mutta onneksi sekin on pientä kokoa =) Jännitystä vain lisää, että riittääkö lanka...

lauantaina, kesäkuuta 16, 2012

15/2012 KYH2012 päivitetty lista

Päivitetty lista tälle päivää. Ensi viikolla varmaankin sitten seuraava. Yritän nyt ensin neuloa nuo Hahtuvalankapatalaput ja sitten aloittaa urakalla uusia töitä. Noh eipä tuosta puutu enää kuin yhdeksän työtä. Ja mikä parasta lankaa on kulunut jo aika lailla tämän projektin myötä. Vieläkään en ole varma pysyykö lista ennallaan vai muuttuuko vielä tässä viikon aikana.

1. Patalaput (Hahtuvalanka) 1.6-3.6

 008

     Hahtuvalanka yht. -135 g
     Puikot 8 mm


2. Tyynynpäällinen (Cottonella) 1.6-
3. Patalaput (7 veljestä) 6.6-6.6

 003

     7 veljestä yht -75g
     Koukku 3 mm


4. Tuolinpäällinen (Villalanka) 19.6-

5. Patalaput (Hahtuvalanka) 3.6-4.6

 006

     Hahtuvalanka -135 g
     Puikot 8 mm

6. Tyynynpäällinen (Cottonella) 19.6-

7. Patalaput (7 veljestä) 7.6-8.6

 003

     7 veljestä -75 g
     Koukku 3 mm


8. Tyynynpäällinen (Veera) 1.6-

9. Patalaput (Hahtuvalanka) 4.6-5.6

 Patalaput hahtuvalangasta

    Hahtuvalanka -235 g
    Puikot 8 mm


10. Patalaput (7 veljestä) 9.6-11.6

003

     7 veljestä -75 g
     Koukku 3 mm
 
11. Patalaput (7 veljestä) 8.6-9.6

003

     7 veljestä -75 g
     Koukku 3 mm


12. Patalaput Hahtuvalanka 19.6-19.6

     Hahtuvalanka -88 g
     Puikot 8 mm



13. Vauvan takki (Alize bella) 6.6-1.7

     Alize bella - 90 g
     Puikot 3,5 mm


14. Patalappu (7 veljestä) 11.6-11.6

 003

     7 veljestä -75 g
     koukku 3 mm

15. Patalaput (Hahtuvalanka) 19.6-20.6


     Hahtuvalanka -45 g(?)
     Puikot 8 mm
16. Patalaput (Hahtuvalanka) 5.6-6.6

 003

     Hahtuvalanka -125 g
     Puikot 8 mm


17. Patalaput (Hahtuvalanka) 11.6-16.6

 Patalaput Hahtuvalangasta

     Hahtuvalanka -100 g
     Puikot 8 mm

18. Sukat (ohuet sukkalangat) 19.6-

19. Patalaput (Hahtuvalanka) 16.6-17.6

003

     Hahtuvalanka -125 g
     Puikot 8 mm

20. Patalaput (Hahtuvalanka) 19.6-19.6

     Hahtuvalanka -115 g
     Puikot 8 mm


21. Patalaput (Hahtuvalanka) 17.6-18-6

009

     Hahtuvalanka -80 g
     Puikot 8 mm


22. Tytön liivi (nalle + wool) 19.6-

23. Patalaput (Hahtuvalanka) 18.6-19.6

 007

     Hahtuvalanka -115 g
     Puikot 8 mm


Aloitettu 23/23

Valmiit 17/23

Langankulutus 1878 g


keskiviikkona, kesäkuuta 06, 2012

Ilmoitus

Olen päivittänyt valmistuneita töitä tuohon kyh-listaan. Blogilista ei näköjään huomioi muutoksia, jotka on tehty vanhoihin postauksiin.

torstaina, toukokuuta 31, 2012

14/2012 KYH2012

Tässäpä suunniteltu lista, katsotaan miltä se näyttää 23. kesäkuuta.

1. Patalaput (Hahtuvalanka) 1.6-3.6

 008

     Hahtuvalanka yht. -135 g
     Puikot 8 mm


2. Tyynynpäällinen (Cottonella) 1.6-
3. Patalaput (7 veljestä) 6.6-6.6

 005

     7 veljestä yht -75g
     Koukku 3 mm


4. Tuolinpäällinen (Tennessee)
5. Patalaput (Hahtuvalanka) 3.6-4.6

 006

     Hahtuvalanka -135 g
     Puikot 8 mm

6. Tyynynpäällinen (Cottonella)
7. Patalaput (7 veljestä) 7.6-8.6

     7 veljestä -75 g
     Koukku 3 mm


8. Tyynynpäällinen (Veera) 1.6-
9. Patalaput (Hahtuvalanka) 4.6-5.6

 Patalaput hahtuvalangasta

    Hahtuvalanka -235 g
    Puikot 8 mm


10. Patalaput (7 veljestä) 9.6-11.6

     7 veljestä -75 g
     Koukku 3 mm
 
11. Patalaput (7 veljestä) 8.6-9.6

     7 veljestä -75 g
     Koukku 3 mm
 
12. Tennesseen lopuista jotakin, tiskirätti???
13. Vauvan takki (Alize bella) 6.6-
14. Patalappu (7 veljestä) 11.6-11.6

     7 veljestä -75 g
     koukku 3 mm
 
15. Tyynynpäällinen (Veera)
16. Patalaput (Hahtuvalanka) 5.6-6.6

 003

     Patalaput -125 g
     Puikot 8 mm


17. Patalaput (Hahtuvalanka) 11.6-
18. Sukat (ohuet sukkalangat)
19. Patalaput (Hahtuvalanka)
20. Lapaset (Teksrena)
21. Patalaput (Hahtuvalanka)
22. Tytön liivi (nalle + wool)
23. Patalaput (Hahtuvalanka)

Aloitettu 13/23

Valmiit 9/23

Langankulutus 1105 g


keskiviikkona, toukokuuta 30, 2012

13/2012

Hain eilen viimeisen sny-paketin postista. Ja kyllä se taas ilahdutti minua. Paketti näytti tältä:

005

Mukana oli kool aid-värejä ja valkoista Nalle-lankaa, joten pääsen kokeilemaan kool aid-värjäystä ensimmäistä kertaa ja innolla odotankin sopivaa hetkeä. Mukana oli myös tuollainen ihana metallinen laatikko, tykkään tuollaisista hirmuisesti ja tuolle löytyy varmaan paikkansa ja tarpeensa. Tuollainen rintakukkanen, jonka voisin laittaa laukkuani värittämään sekä taas tiskikukkanen, edellinen on ollut kovassa käytössä ja olen kovasti siitä tykännyt, joten tarpeeseen tuli tämäkin. Lisäksi karamelleja jotka kyllä kanssa maistuvat, vielä ovat kyllä avaamattomina. Paketteja minulle lähetti Satu Sininen satutar blogista. Kiitos, olet onnistunut ilahduttamaan minua kyllä ihan jokaisella paketillasi =)

Tiskirätit Cottonellasta

Omalle ystävälleni tein kaksi kappaletta tiskirättejä Novitan Cottonella-langasta. Jostain olen lukenut, että Cottonella olisi hyvä lanka rättilangaksi, itselle on vielä ainakin yksi tulossa, joten pääsen pian kokeilemaan sitä käytännössä. Samalla pääsin kokeilemaan minkälaista neulepintaa tuosta langasta tulee ja on helpompi miettiä että mitä tuosta tekisin. Kovin kivan näköistä tulee ainaoikeana sekä sileänä neuleena, nyt vain mietintämyssy päähän.

Kyh:iin taidan sitten osallistua, päätin mennä hiukan alta riman, jotta onnistumismahdollisuudet olisivat paremmat ja tehdä paljon tiskirättejä tuosta Cottonellasta sekä patalappuja hahtuvalangasta, jota minulla on tällä hetkellä varastossa toista kiloa, kun Fb:n kirppisryhmästä osui vastaan lyömätön tarjous melkein kilosta hahtuvalankaa. Lisäksi listalta löytyy sukat ja lapaset sekä tyynyn- ja tuolinpäällisiä. Julkaisen listan tuonnempana.

Kyh on siis kesäyön hullutus, kun joku sitä tuossa edellisessä postauksessa kyseli. Lisätietoa löytyy tuolta linkin takaa

perjantaina, toukokuuta 25, 2012

12/2012

Kovasti mietityttää, että alkaisko tässä kyhäilemään vaiko ei. Olen listaakin jo suunnitellut, mutta tekiskö välillä jotain ihan vapaasti vai yrittäiskö ylittää rajansa taas. Uwa ei onnistunut eikä viime kesän kyh:kään, mutta silti tekis mieli tempaista. Tarvitsee vielä miettiä.

Milloinkohan muut laittavat kyh-listojaan näkyville, itsellä reilut puolet mahdollisista tekeleistä listalla, joku 10 vielä puuttuu ja loppui jo sit ideat. Toisten listojen näkeminen saattais kans innostaa. Lankakaupassa pitäis ainakin päästä käymään jos projektiin mukaan lähden.

keskiviikkona, toukokuuta 23, 2012

11/2012

 005

Kaverin vauvalle valmistui viikonloppuna peitto. Idean peittoon sain täältä

006

Lankana Nalle kukkaketo ja Wool, tätä oli kiva tehdä ja tykkään itse oikein kovasti tästä.

009

Serkun tytölle valmistui tällainen liivi Fabelista. Kova oli tikuttaminen niin ohuesta langasta, mutta nätti tuli tästäkin ja toivottavasti vielä sopivakin. Napit ovat vielä ompelematta ja siksi tuo neule varmaan kiertääkin tässä kuvassa tuosta yläosasta. 

Ja jos joku on ihmetellyt kun ei Pikistä ole kuulunut mitään, niin jäänyt viime syksyltä mainitsematta että Piki muutti siis viime syksynä maalle ja asustaa nyt appivanhempieni luona nauttien vapaana olemisesta. Ikävä välillä on hirmuinen, mutta onneksi pääsemme näkemään välillä ja tiedän että Piki on melko varmasti onnellisempi vapaana siellä kuin täällä omakotitalossa.

lauantaina, toukokuuta 12, 2012

10/12 Lapsettomien lauantai

 096

Hyvää lapsettomien päivää teille kaikille ketkä sen koette omaksenne!

... vai voiko sitä niin hyväksi sanoa!?!

torstaina, toukokuuta 03, 2012

9/2012

006

Sain Sny:ltä eilen postia, tuo laatikon kansi sai jo hyvälle tuulelle. Toivottavasti näette sitä vähän tuolta alta. Paketissa oli 2 kerää Novitan Silmua, pieniä hakaneuloja, 2 pussia kukkien siemeniä, kukkamagneetti, ihanan tuoksuinen saippua ja 2 suklaapatukkaa. Niin ja tietenkin kortti

Tuo lanka näyttää kivalta, vielä en tiedä mitä siitä tekisin, mutta eiköhän se selvinne. Hakaneuloille löytynee myös käyttöä ja kukkien siemenille ihan varmasti, kunhan vain päätän mihin ne istuttaisin. Magneetti pääsi jo jääkaapin oveen, saippua wc:een antamaan tuoksuaan ja suklaapatukat ovat vielä syömättä, mutta tuskin kauan.

Niin ja kuvasta jäi välimuistaminen kokonaan, jossa oli sellainen tiskikukkanen vai mikä nyt onkaan nimeltään. Ajatustenlukuako sekin, koska olen pitkään halunnut noita kokeilla, no nyt pääsen testaamaan =)

sunnuntaina, huhtikuuta 22, 2012

8/2012

Pojan villapaita

Eräälle pienelle pojalle valmistui paita Nalle aloeverasta ja nalle colorista, mallina sama kuin tässä
ehkä joitain pieniä muutoksia tuli tehtyä

Koivu-sukat

Anopille sukat Hot sockista, mallina koivu-sukat (ulla)


Tällä hetkellä kovasti työnalla tuo liivi Fabelista, eikä siitä enää paljoa puutukaan. Sit pääsee tekemään pikkutöitä, paitsi yks vauvanpeitto pitäis tehdä kans. Mä niin haluaisin saada nuo keskeneräiset uwat tehtyä ennen kesäkuun alkua (huhtikuunloppuun niitä en saa valmiiksi), katsotaan kuinka käy.